foto
Foto: Santa Sinka

2025. gada 22. augustā Smiltenes vidusskolā notiks Smiltenes novada Izglītības pārvaldes organizētā Metodisko izstrādņu skate – izglītības inovāciju konkurss, kurā 19 metodiskās izstrādnes pedagogi un radošās komandas no dažādiem Vidzemes novadiem prezentēs idejas, kas padara mācīšanos aizraujošu un bērniem saprotamu.

“Tā ir iespēja ieraudzīt, kā mūsdienu skolotāji pārvērš radošas idejas praktiskos risinājumos, kas iedvesmo bērnus mācīties. Pasākumā izskanēs spilgti stāsti par to, kā mācības var būt aizraujošas, mūsdienīgas un vienlaikus bērniem viegli uztveramas. Pirmo reizi Metodisko izstrādņu skatē aicinājām piedalīties pedagogus ne tikai no mūsu, bet arī kaimiņu novadiem. Inovācijas nerodas tikai lielpilsētās. Arī nelielās skolās un bērnudārzos top idejas, kas spēj kļūt par paraugu,” stāsta Smiltenes novada Izglītības pārvaldes izglītības darba speciāliste Linda Purmale.

Kopumā šogad tika iesniegtas 21 metodiskās izstrādnes, bet fināla skatē žūrijas – Smiltenes novada Izglītības pārvaldes un Latvijas Universitātes pārstāvju – vērtējumam izvirzītas 19. To autori ir gan individuāli pedagogi, gan komandas no Smiltenes, Cēsu, Gulbenes, Valmieras, Madonas novadiem.

Pasākums ir atvērts ikvienam interesentam – būs iespēja klātienē aprunāties ar pedagogiem, iepazīties ar viņu radītajiem materiāliem un redzēt iedvesmojošus piemērus, kā radošums un profesionāla attieksme ietekmē bērnu izaugsmi. Pasākumam aicinām reģistrēties iepriekš, aizpildot pieteikšanās anketu tiešsaistē.

Šogad Metodisko izstrādņu skatē savus darbus prezentēs:

  • Inga Cera, Ilze Podniece un  Undīne Fiņko no Raunas pamatskolas –  “Bibliotēkas detektīvs”;
  • Liene Šverna no Cēsu 2. pamatskolas (tagad – Blomes pamatskola) –  “Grāmatu projekts”;
  • Linda Ozola no Palsmanes pagasta pirmsskolas izglītības iestādes – “Komunikācijas pogu izmantošana mācību procesā valodas apguvei pirmsskolā”;
  • Inga Jaunslaviete un Sandra Miezīte no Apes Pirmsskolas izglītības iestādes “Vāverīte” – “Prezentācija kā mācīšanās un atgriezeniskās saites rīks pirmsskolas izglītībā”;
  • Sarmīte Apine no Dāvja Ozoliņa Apes pamatskolas un Indra Troska Dāvja Ozoliņa Apes pamatskolas/Ojāra Vācieša Gaujienas vispārizglītojošās un mākslu pamatskolas – starppriekšmetu saite ģeogrāfijas, latviešu valodas un literatūras mācību priekšmetos 8. klasē par tēmu “Latvijas mežu ainavas”;
  • Iveta Ratsepa no Apes Pirmsskolas izglītības iestādes “Vāverīte” – “Bērnu sacerētas pasakas valodas un lasītprasmes attīstībai pirmsskolā”;
  • Ilze Čalpa no Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Kārliena” – lasīšanas kartītes “Man ir ...” gadalaiku tematikā;
  • Liene Tomiņa-Bambule un Lineta Kazaka no Apes Pirmsskolas izglītības iestādes “Vāverīte” – “Burtu un skaņu kastu izmantošana pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstīšanā”;
  • Liene Kolego no Raunas pamatskolas pirmsskolas izglītības programmas – “Bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstības veicināšana rotaļās un vingrinājumos ar dabas materiāliem”;
  • Laura Pelse un Mārīte Ķemere no Gulbenes 3. pirmsskolas izglītības iestādes “Auseklītis” – “Apģērba ceļojums bērnudārzā”;
  • Inga Jaunslaviete no Apes Pirmsskolas izglītības iestādes “Vāverīte” – “Prāta vingrinājumu izmantošana mācīšanās procesa dinamisko paužu aizpildīšanai”;
  • Inese Radvilaviča no Priekuļu pamatskolas – Margaritas Stārastes pasakas “Sārtuļa brīnišķīgais ceļojums” integrēšana latviešu valodas stundās sākumskolā;
  • Irēna Pacēviča un Kristīne Rancāne no Raunas pamatskolas pirmsskolas izglītības programmas – “Attēlu rullīšu pārvietošana”;
  • Inga Grīnbauma no Valmieras Viestura vidusskolas – “Sociālpedagoģiskās animācijas metodes kā resurss saskarsmes prasmju pilnveidei pusaudžiem audzināšanas darbā”;
  • Loreta Trofimova un  Jana Medniece no Cesvaines pirmsskolas izglītības iestādes “Brīnumzeme” – “Dabas pētnieka ceļvedis”;
  • Sintija Grišjāne no Smiltenes vidusskolas – “Stafetes sporta un veselības mācību stundā 3. klasei”;
  • Anda Bērtiņa no Palsmanes pamatskolas – “Spēlē un mācies ķīmijā: skolēnu iesaistes un izpratnes veicināšana pamatskolā”;
  • Inese Ratsepa no Ojāra Vācieša Gaujienas vispārizglītojošās un mākslu pamatskolas – “Kinezioloģiskie vingrinājumi/uzdevumi” ;
  • Ilvija Biržmane no Smiltenes tehnikuma – “Uzdevumu kopa tekstpratības un teksta analīzes prasmju pilnveidei vidusskolā”.

Sagatavoja: Santa Sinka, Komunikācijas nodaļas vadītāja

Saistītas tēmas

Izglītība Novads Skolas